sâmbătă, 31 ianuarie 2015

Schimb alternator Range Rover

 Azi m-am trezit cu chef de munca, prin urmare m-am imbracat si am coborat la masini ca sa mai migalesc cate ceva. Cum la Rangr Rover tot  am bibilit in ultima vreme azi a vanit randul Mazdei. Dupa aproximativ o ora de aspirat si spalat la tapiterie am hotarat sa plec la cumparaturi cu familia nestiind ce zi plina urmeaza sa am. 
Ne urcam in Range Rover si pe drum observ martorul de la baterie ca din cand in cand se aprinde, ma gandesc ca este un contact imperfect la cablurile de alimentare, il supraveghez pana ajung la hypermarket si constat ca acum statea tot timpul aprins. Cum tehnologia este mereu la indemana dau o cautare pe internet si aflu ca cel mai probabil alternatorul este pe duca si nu mai incarca bateria, adica toti consumatorii masinii acum se alimentau doar din baterie. Fac cumparaturile si la plecare decid sa ma duc direct in service, noroc ca cunosteam un service specializat pe reparatii doar de alternatoare si electromotoare. Am oprit toti consumatorii incepand cu farurile si terminand cu navigatia, Pe drum din cauza voltajului scazut diverse sisteme au inceput sa pice pe rand insotite de avertizari scrise si acustice.Printre primele mesaje a fost HDC inactiv, apoi suspensie inactiva, cutie transfer inactiva etc Din acest moment masina a inceput sa mearga foarte greoi, plecarile de pe loc se faceau foarte greu si motorul scotea un huruit ciudat la accelerari. Deja intrasem in fibrilatii, orice oprire mi se parea o eternitate, imi era teama sa nu ma lase masina si sa trebuiasca sa apelez la platforma, nu de alta dar masina nu este chiar atat de mica si usoara si nu poate fi transportata de orice fel de platforma. Se pare ca Dumnezeu ma iubeste, am reusit sa ajung la service exact cu cateva minute inainte sa inchida, Ma duc repede si vorbesc cu administratorul si imi spune ca se apuca de ea dar intai sa-si goleasca una dintre cele doua locatie (in fiecare intrand cate 4 masini). Inainte sa se apuce de treaba ma informeaza ca lucrarea poate costa 200 lei sau ......mult mai mult. Ii dau acceptul si astept sa se elibereze un loc, intre timp motorul incepuse sa dea semn de balbaiala semn ca bateria era aproape goala. Intr-un final se face loc dar masina nu a vrut sa mai porneasca, prin urmare a trebuit impinsa ocazie cu care am constatat ca servodirectia este o mare inventie, pacat ca acum nu ma puteam bucura de ea si trageam de volan cat ma tineau balamalele.
Doi mecanici au inceput sa surubareasca la masina, s-au chinuit sa scoata alternatorul deoarece este pozitionat intr-o zona joasa si scoaterea acestuia a necesitat desfacerea catorva elemente.
Intr-un final reusesc sa-l desfaca si sa-l puna pe bancul de lucru unde au constatat ca un fir de la bobina este intrerupt, administratorul ma cheama si imi spune costurile: bobina 450 lei, bucsa + rulment + manopera 250 lei. M-a intrebat daca accept devizul, i-am spus ca ....nu am incotro si s-au apucat de treaba, dupa aproximativ o ora de surubarit piesa era pusa pe masina.
Mecanicii au cam strambat din nas ca trebuie sa stea peste program dar sper ca seful lor le plateste ore suplimentare Devizul final a fost de 680 lei deoarece a putut fi salvat un releu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu