miercuri, 25 aprilie 2018

Range Rover, placere vs ratiune

 Pentru marea majoritate a populatiei sa conduci un Range  Rover reprezinta un lux, pentru mine aceasta marca a reprezentat un vis, o dorinta si apoi o realizare.
De doi ani conduc un Range Rover Autobiography TDV8, 3.6 L cu care am parcurs aproximativ 50k Km, in prealabil am avut modelul Range Rover TD6,3.0 L cu care am parcurs aproximativ 60k Km in doi ani.
Dupa aceasta perioada pot spune urmatoarele despre modelul Range Rover TDV8 2010:
- mai rafinat decat modelul 2002 - 2006
- mult mai fiabil
- consumul este aproximativ la fel, desi cu acesta nu am reusit sa fac cu un plin 1000 Km (100 litri combustibil) pe cand cu cel din 2005 am facut 1100 Km.
- ambele modele destul de capabile in off road, poate cu un plus pentru versiunea mai noua deoarece este dotat si cu diferential blocabil spate
- interior mai select la versiunea 2010

IMPORTANT
Inainte sa achizitionati o astfel de masina trebuie sa tineti cont de:
- Impozitul pentru motorizarea TDV8, 3.6 L: 1200 euro/an
- RCA Omniasig :300 euro/an,
- Revizie reprezentanta 500 euro (schimb ulei si filtre)
- Casco aproximativ 1500 euro/an.
- Consum combustibil urban: 12.5% (orase mici si medii) - 16% (Bucuresti)
- Consum combustibil extraurban: 8.5% (100 Km/h) - 11% (130 Km/h - 150 Km/h)

Dupa cum spuneam, masina este destul de capabila in off road daca este dotata cu anvelope corespunzatoare si nu va doare inima de elemente ce pot fi deteriorate.
La ultima iesire in off road am produs urmatoarele daune:
- perna de aer dreapta fata sparta
- elemente de plastic din bara fata pierdute (deflector pietre)
- zgarieturi fine pe vopsea
- scut plastic gaurit
- lac jante zgariat
Costul unor astfel de reparatii se poate ridica de la cateva zeci de euro la cateva sute de euro.
Prin urmare, daca va place sa bagati masina in noroie pana la mijlocul usii, daca va place sa mergeti prin sleauri foarte adanci, daca vreti sa escaladati pante foarte abrupte, daca va place sa treceti prin stufaris si sa impingeti crengile cu caroseria, nu va luati un Range Rover.
Range Rover poate face tot ce am enumerat mai sus dar costul reparatiilor se va ridica la echivalentul unei masini vechi pregatita pentru off road.












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu