joi, 31 martie 2016

Vacanta in Africa de Sud

 Prin prisma serviciului am avut ocazia sa vizitez Africa de Sud, un taram mirific dar tare indepartat de tarisoara noastra.
In mare parte am stat in Cape Town, un oras modern care inbina frumos cladirile moderne cu cele traditionale. In mare parte populatia este de culoare alba, mai ales in centrul orasului, munca de jos fiind inca prestata de negri.
Am stat la un hotel foarte frumos cu specific African, probabil construit in anii 1920, pe alocuri aveam impresia ca m-am intors in acele vremuri cand vedeam femeile de serviciu sau gradinarii care lucrau pe langa hotel.

Apoi am stat la un hotel in centru de unde privelistea era superba.
Interesanta a fost primirea, masina ne-a fost luata de un valet, iar un altul a venit si ne-a spus ca ei au o tradtie, invitatii sunt condusi la intrare unde le sunt strigate numele si li se ureaza bun venit. Dupa fiecare prezentare tot personalul hotelului aflat in holul receptiei aplauda :). Conditiile hoteliere au fost de exceptie, preturile de asemenea :).



 Vedere catre port
 Stadionul
Mancarea este exceptionala, toate restaurantele au avut o prezentare foarte frumoasa. Chelnerii foarte amabili, serviabili si atenti la detalii. Am profitat si am incercat cat mai multe feluri de peste, bineinteles ca unele la plesneala ca nu-mi spunea nimic numele.


 Deserturile sunt delicioase.

Am profitat de ocazie si am vizitat si cateva crame de vinificatie. Abordarea de prezentare a cramelor in Africa de Sud este cu totul deosebita de cea din tara noastra. daca la noi intrarea pe domeniul unei crame seama in mare masura cu un CAP comunist, la ei sunt adevarate opere de arat. Nu stii daca este crama, hotel sau restaurant.
Dupa cum se poate observa, arata este la putere, de la sculpturi pana la tablouri.
 Loc de aterizare elicopter
 Interiorul cramei
 Imagini din curte
 Imagini de la receptie
 Cateva imagini din Cape Town, privelisti cu adevarat fantastice.


Nu poti sa ajungi in Africa si sa nu faci un safari. Este adevarat ca eu imi imaginam altcumva acest safari dar pana la urma a fost super ok. Am fost intr-o rezervatie de 700 hectare care avea marea majoritate a animalelor din stepa.
M-am bucurat cand am vazut elefantii in liberatte dandu-si cu praf pe spinare si unuia atarnandu-i madularul de mai avea putin si mergea cu frana trasa.


 Leii s-au lasat greu vazuti, dar o data ce a intrat masina ingrijitorului au coborat imediat, la inceput nu stiam daca coboara la el sau la noi :), ne-am bucurat cand am vazut ca au venit la masina ingrijitorului care le-a aruncat cateva osa si mate. Leii erau despartiti de restul ierbivorelor deoarece, citand ghidul ''in maxim o saptamana ar manca toate erbivorele din rezervatie''

Am fost pana la cel mai sudic punct unde am vazut Atlanticul in toata splendoarea sa spargandu-se de stancile parca special concepute pentru a creea spectacol.

Luna iesind dintre muntii africani

La recomandarea unor amici intr-una din zile m-am cazat la aproximativ 80 Km Cape Town intr-un sat de vacanta superb. A fost unul din locurile ce m-au impresinat cu adevarat, de pe terasa vedeai cum muntii se scaldau in lumina soarelui ce apunea. Preturile pentru o casuta au fost foarte decente iar conditiile foarte bune. Casuta putea gazdui o familie cu doi copii oferind toate conditiile.

A fost o calatorie de vis, o tara ce merita vizitata si savurata.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu